Uruchomienie pierwszej w Białymstoku linii autobusowej na trasie Dworzec PKP/PKS - centrum miasta, DARMOWEJ dla pasażerów: np. mieszkańców, turystów, osób z regionu odwiedzających Białystok w celu zachęty do skorzystania w centrum miasta z komunikacji zbiorowej zamiast z prywatnego auta. co zmniejszy korki, ilość zajętych miejsc parkingowych, hałas, zanieczyszczenie środowiska.
Finansowanie takiego rozwiązania powinno być częściowo pokryte z budżetu miasta, np. opłat za parkowanie.
Ponadto linia autobusowa na tej trasie to promocja skierowana wobec turystów, którzy z dworca PKP/PKS mogą dojechać do największych atrakcji Białegostoku (np. Pałac Branickich) lub załatwić sprawy urzędowe w np. urzędzie Miasta, Urzędzie Wojewódzkim, narodowym Funduszu Zdrowia, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, Sądzie Okręgowym itp. itd.
Proponowana przykładowa trasa możliwa do modyfikacji to
Dworzec PKS/PKP
- ul. Wyszyńskiego (np. ZUS, Opera)
- ul. Kalinowskiego, Skłodowskiej Curie (np. Sąd Okręgowy, KRUS)
- ul. Legionowa, Rondo Lussy (Pałac Branickich, Urzędy Miejskie i Wojewódzki, Narodowy Fundusz Zdrowia, Sąd Apelacyjny, Urząd Skarbowy, Teatr Dramatyczny, Uniwersytet w Białymstoku, Akademia Medyczna)
- ul. Piłsudskiego, Lipowa
Dworzec PKS/PKP
"Nie tylko niewielkie ośrodki miejskie myślą o darmowym transporcie. W Kielcach od kilku miesięcy jeżdżą dwie bezpłatne linie w ramach komunikacji miejskiej. Darmowe autobusy mają na celu nie tylko zachęcenie kierowców do przesiadek, ale też ożywienie centrum miasta.
Dwie okrężne linie, oznaczone OZ i OW, uruchomiono 4 marca br. Autobusy wykonują 2-3 kursy na godzinę w godz. od 9 do 20. – Linie te obsługują ścisłe centrum Kielc. Jednym z zadań było ożywienie ruchu w centrum oraz umożliwienie dojazdu osobom starszym i niepełnosprawnym, zarówno do zabytków i atrakcji turystycznych oraz do Urzędu Miasta w celu załatwienia spraw – wyjaśnia Barbara Damian, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego. Linie wyruszają spod parkingu wielopoziomowego Urzędu Miasta. – Daje to możliwość pozostawienia samochodów prywatnych i skorzystania z komunikacji miejskiej. Autobusy kursują w strefie płatnego parkowania, co stanowi dodatkową zachętę do rezygnowania z pojazdów prywatnych – dodaje Barbara Damian.
Czy uruchomienie dwóch bezpłatnych linii ma sens? – Z perspektywy czas oceniamy, że był to słuszny krok, linie się sprawdziły i cieszą się uznaniem wśród pasażerów – mówi Barbara Damian. Jak dodaje, szczególnie widać to w okresie wakacji. – Można wtedy zaobserwować bardzo duże zainteresowanie, szczególnie w czasie organizowania występów, jak i różnego rodzaju pokazów na placu przy Urzędzie, Placu Artystów i na ul. Sienkiewicza, np. w trakcie festiwalu harcerskiego, Igrzysk Polonijnych – wymienia wicedyrektor.
ZTM za uruchomienie wspomnianych linii płaci przewoźnikowi 28 tys. zł miesięcznie. Na chwilę obecną nie ma planów zakładających rozwijanie sieci bezpłatnych autobusów."
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/kielce-tez-uruchamiaja-bezplatne-linie-528.html
Skoro 1 dzień bezpłatnej komunikacji miejskiej to koszt 40 000 zł, cały rok=365 dni x 40 000 zł kosztowałby 15 000 000 zł?
Projekt kolei miejskiej i aglomeracyjnej w Białymstoku http://federacjazielonych.blogspot.com/p/projekt-biaostocka-kolej-miejska.html http://www.BialostockaKolejMiejska.bo.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz